En äkta DÅLIG dag

Vaknade inatt av att illamåedet stod mig ändå upp i näsan. Staplandes (hade mitt ondaste nånsin eftersom jag bemödat mig med att ställa upp lite julstjärnor i fönstren dagen innan) till toaletten hann jag precis innan det kom på golvet. Efter 5 svängar hade jag garanterat slagit upp en provisorisk säng nedanför toaletten om det inte var för mina sviktande fogar som knappt överledvde knäståendes uppkastning. Under självaste kräkningen var jag säker på att det va min kropp som ville göra sig av med det onda och att den därför försökte få mig att kräkas upp bäckenbenet. Det kändes som om det var på väg iaf....AAAAAJJJ!!!

Finaste Tuvas feber var inte bättre imorse men jag hade fått sån värk i kroppen och feber och illamående så jag kunde inte sköta min roll som den tröstande mamman. Än en gång fick Fredrik ta allt ansvar. Är han inte underbar. Jag var tvungen att ta mig till farbror doktorn för att få min sjukskrivning förlängd. Så här i efterhand skulle jag vilja påstå att jag inte alls var i tillstånd till att köra bil men va ska man göra. Efter en si så där 3-4 besök på Brynäs Hälsocentrals toa med rop efter ulrik skulle jag så bege mig hemåt då det smäller till när jag ska köra iväg bilen från sin parkering. SHIT! Freddes älskade fälgar. Adjöss med husfriden!

Tuvas feber försvann mirakulöst timmarna senare och skruttan belv hungrig. Hon smällde i sig 8 chickenbits, massor av ris, sååås och minst 1 liter mjölk. En stund senare försöker vi med gemensamma krafter att ta tag i att klippa hennes naglar. Hon skriker och blir helt galen vilket slutar i kaskad spyor över HELA vardagsrummet. Nu när jag i skrivandets stund fortfarande har lukten fräsch inäsan så tror jag inte att jag nånsin kommer att kunna äta mer. Fredrik den ängeln (som inte fått reda på fälgen än...) är snäll och tar bort alla spyor men efter många försök så inser vi att mattan inte går att rädda. Varför ha en ryamatta när man har barn som kan spy ris i deN?!? Det är idiotiskt. Jag har länge velat ha en ny matta i vardagsrummet men tajmingen är väl så där nu när jag inte vet om jag får nå pengar eller inte. Och dessutom så den mattan som jag vill ha (som fanns på Citygross av alla ställen) har dom tagit bort....

För 5 min sen åkte Fredrik hem till sin pappa för att byta till vinterdäck. Jag har tyvärr inte "hunnit" berätta om den lilla olyckan än. Vinterdäcken som vi dessutom inte ens har några aluminium fälgar till. Så hade dom suttit där hade det inte spelat någon roll. Men självklart satt dom där fälgarna som han har betalat flera 10 000tals kronor extra för ivägen när jag skulle svänga ut från trottoarkanten...

Summa sumarium: Inte direkt den bästa dagen i min lilla fina familjs liv...

Kommentarer
Idooooo

Nä fy.

Usch.

Jobbig dag det där.

Inte avis!

Kämpa på. KRAM

2009-11-30 17:11:27
Louise

blää för spyor, värsta som finns!!!

hoppas inte F blir allt för arg på dig ang. fälgarna... ://

2009-12-01 15:45:41
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0