Bacillskräck

Min sambo har världens bacillskräck. Men i´morse tyckte jag nog att han tof priset. Annars så är jag alltid lika förundrad över att han inte te.x kan dricka ur samma glas som mig. Men stoppa tungan i min mun....det går alldeles utmärkt. Och sånna där knepiga saker. Inatt sov jag på hans sida av sängen. Den är hårdare så då får jag inte lika ont i ryggen. När han kom hem så makade jag över på min sida. Jag berättade att jag lånat hans sida och han tittade på mig lite chockat och frågade om jag använt hans täcke också....Öööh, jaa. Sa jag. Jag såg på honom att han höll på att svimma men han sa inget. Ja men Fredrik sa jag. Inte kan väl jag ha äcklat ner ditt täcke så hemskt. Ja men jag är ju nyduschad säger han. Ja men det har du väl inte varit varje gång du lagt dig sen vi bytte lakan....jag har ingen bacillskräck alls så jag kan inte förstå problemet. Han försökte iofs bita ihop och låtsas som det inte gjorde honom nåt, men det såg jag igenom. Ojojoj.



När Tuva var nyfödd så var hon världens snällaste unge. Bortsett från dom 6 veckor hon skrek HELA dagarna. Det var för att jag hade för dåligt med mjölk, för sen när hon började få ersättning så har hon inte grinat en gång kanppt. Och så har hon sovit HELA nätterna. HELA tiden. Vi vet egentligen inte hur det är att ha barn. Så därför försöker man ju ställa in sig på att det kommer bli annorlunda den här gången. Man försöker intala sig att vakna nätter är nåt som komma skall i framtiden. Men inatt har Tuva varit vaken, klarvaken, hela natten. Det kanske är orättvist men man har inte lika stort tålamod med sin 3,5 åring som är vaken som en lite bebis. Det är iaf vad jag inbillar mig. Hon har pickat på mig, ropat på mig, varit på toa 1000ggr då hon insåg att jag faktiskt kom upp från sängen då för att torka henne. Hon har pratat och tänt alla lampor på övervångingen. Hon tjatade om att få bada. Till slut satte jag på en film åt henne inne i hennes rum. Jag tänkte att om hon ligger i sin säng och tittar så kanske hon bara somnar in. Men då skulle det bytas film var tionde minut. *suck* Sen imorse så hade hon mage att gnälla på mig att hon var trött....hallå, jag då! Unge!

Kommentarer
idooooo

HAHAHA. Vilken fjolla han är, Fredde :P

2009-11-19 10:04:27
Fung

Hah! Jag skulle vilja se din min nar Fredde stracker upp sina fotter under din nasa for en liten massage... Da kan du nog relatera till bacillerna ;)



Men jag tror du ska claima hans harda sida anda, just incase!!! Tank pa kryckorna...

2009-11-25 05:59:50
URL: http://sofieann.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0