Tummen mitt i handen

Jaha då var man utan kök då. Och med tanke på att Fredde fyller 30 på tis så är det egentligen inte alls särskillt passande. Men vad ska man göra när köket kommer 3 veckor för sent. Imorn kommer iaf snickaren med köket.
Så här såg det ut vid start
Jag har försökt fråga mig fram lite hur gör djur när man ska ta bort kaklet. Alla svarar att det är sååå LÄTT! Och att gipsskivan kommer gå sönder så en sån får man sätta in en ny, också jättelätt. Jaha, vi åkte och köpte nåt sorts verktyg som man skulle använda att bända loss med. Och där står Fredde med den i handen. Och så bara STÅR han där! Tog nog säkert en kvart innan jag fick ett utbrott och skrek åt honom att börja hamra...."vart ska man börja då" *ööööhhhh* Efter två hack så tog hans tålamod slut och då slog han sig på handen med hammaren. *suck* Den som hittade på uttrycket "tummen mitt i handen" måste ha känt nån av Freddes förfäder. MIFFO! Jag blev arg och då blev jag destruktiv. Hugg och bank och dra och slit. Ibland verkade det som jag skulle slita loss hela väggen. Men nu är det borta. *pust*
Men vi har ju stora granat hål på sina ställen...och då kommer jag ihåg att man har sagt mig att man ska byta gipsskiva...ochatt det är såååå lätt. Men av min erfarenhet är ingenting lätt när man har en karl som inte kan ett skit. Jag blir så förbannad när jag tänker på alla tjejkompisars killar som renoverar ALLT och lagar bilar mm. Varför kan inte min det!?!?
Nu kommer ju snickaren imorgon och ska börja sätta in köket så jag måste nog ta och väntamed den där gipsskivan. Jag tror jag ska se lite hjälplös ut och se om han kanske kan hjälpa till. Eller så kanske det är så att han märker hur Fredde är så jag inte ens behöver fråga! En sak är iaf säker. Att det här förhållandet skulle definitvt inte överleva ett rustobjekt till hus!

To be continued...

Kommentarer
Madde

Det är inte lätt när det är svårt...

2009-05-26 22:57:38
Madde

Det är inte lätt när det är svårt...

2009-05-26 22:58:36
Louise

stora saker på G med köket ser jag. Blir nog fint när det är klart.

Äh din kille kan säkert en massa annat som inte dem andras killar kan :) Man kan ju inte kunna allt hihi

2009-05-27 16:31:00
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0