Trädgårdsmästare Jansson

Vädigt fullspikad helg den här helgen. Fredde åkte på 30års fest i stockholmsskärård. Hans kompis hade hyrt ett helt vandrar hem på en ö därute. Var tydligen hur fint som helst! Själv bar det av till Sofies gesällprov på lödagsförmiddagen. Jag satt modell i kort festfrisyr. Det momentet har ändrats en del senaste åren men vi hade tränat in Sofie på den gamla goda stilen. Lite 20tal med vågor och lockar. Det gick superbra! Jag var så fin sååå!! Men dom andra tjejerna var helt tappade bakom nånting. Hade aldrig i mitt liv kunnat gissa på att nivån skulle vara såå låg! Kassa kan man kalla dom!


långhårsmodell
Sedan bar det av till Knuttes 4 års kalas. Tyvärr var jag så himla trött så jag glömde helt bort att knäppa kort där. Trist! Knutte som är min lilla extra son och allt! Det var mysigt att träffa honom, och hans föräldrar förståss, det blir alldles för sällan. Sen åkte jag hem och inväntade Madde. Vi hade myskväll med Robinson och Twilight! Myyyysss!

Idag har jag och Tuva varit ute och klippt häckarna, och rensat alla landen från ogräs. allt detta slutade med att en hel sopsäck var full och jag hade suttit på knä i 2,5timmar. AJ! Tuva jag efter mig och grävde upp det som jag hade grävt ner men jag var så trött på allt grävande och rensande så jag var bara glad att allt ogräs försvann. Tyvärr är det en hel del som behöver göras än, men det får bli ett senare huvudbry. Tanken från början var att jag skulle klippa gräsmattan men jag var för svag för att starta gräsklipparen. *ARG*All min kraft gick åt till att faktiskt dra ut snöret, sen fanns det ingen kraft kvar för att dra det snabbt så den skulle starta. Jävla skit maskin!! Det där får Fredde göra imorn.



Slutligen. Sofies gesäll! Det gick superbra och hon fick MVG på min frisyr! Men det va ett moment som hon fick OB (obestämbart) på. Och det var färgen som dom tyckte att effekten syndes lite dåligt på. Men Sofie blev såklart jätteledsen och kände det som att hon hade fått ett ig fast hon inte hade det. Jag ska säga att det var lika för mig fast på hela 2 moment och det kändes faktiskt som man inte hade klarat det. Jag grinade som en galning hela kvällen, med hulkningar och allt! Skillnaden för henne och mig är att jag fick göra om mina nån dag senare medans hon måste vänta till i höst. Du var jätteduktig Sofie!!Du fick ju jättefina betyg! Jag är stolt som en tupp!

Kommentarer
Sofie

Åh tack sötnos! Vad gullig du är!!=) Tusen tack för all hjälp med allting och för att ni satt så troget och väntade mig mig!! ja jag grinade heeeela kvällen igår.. men det känns bättre idag, fast lite låg är man ju.. Love you!!! Puss puss puss!!

2009-05-18 21:46:04
Anonym

pssst! ;) de sa att de allihopa hade dregglat över din frisyr för att den var så fin ;) Och för att du var så fin med din klänning och allt! Björn sa att jag hade fått jätte många komplimanger för mina fina modeller och att modeller som er gjorde allt så mycket roligare och höjde kvalitén! =) Puss!

2009-05-18 21:49:30
Therese

Modellerna i all ära men det är ju frisören som ska ha uppmärksamheten! Jag kände mig ursnygg! Det är nästan så att du ska få göra en favorit i repris på freddes 3års fest! Kram på dej hjärtat!

2009-05-19 07:40:51
URL: http://theresejanssons.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0