Skruttiga trafikfaror!

AAAAhhhhh va arg jag blir! Typiskt gamla skruttiga tanter att köra bil fast dom inte har en aning om hur reglerna är. Idag när jag kom och körde in i rondellen vid Hemlingby så skulle jag svänga vänster och lade mig därför i innerfilen....som man ska göra (för alls om nu inte vet det, typ ALLA) Jag körde som tur var sakta eftersom dom flesta idioter aldrig har intresserat sig för att lära sig hur man kör tvåfiligt i en rondell! Och tur var väl det. För där kom en gammal skruttig tant som såg så gammal ut att man funderade på om hon levde eller inte, kan säga att det märktes inte på körandet direkt. Hon kommer från ytterfilen och svänger rakt in i innerfilen....jag tvärnitar och får ett hysteriskt utbrott!!! Jag tutar åt den gamla blinda idioten, som för övrigt inte var helt döv, SKRÄLL! Och vad gör hon?!?!?!!! Hon stannar och vänder sig med ett frågande utseende bakåt, och så gasar hon vidare med sånna små hopp så jag bara väntade på motorstoppet. Hon hade lika gärna kunnat köra in i min bil utan att märka det! Då undrar jag...borde det inte finnas ett visst antal år efter det att man fått sitt körkort då man ska få gå och visa för vägverket att man fortfarande är körduglig? Jag röstar iaf för det! Varför ska vi bygga rondeller överallt när ingen iaf vet hur fan man använder dom?!?!? *grrrrrrrrrrrr*

Blommor blommor! Jag har fått ett nytt intresse bara senaste åren. Sen vi flyttade till radhuset tror jag att det är. Jag är faktiskt lite intresserad av blommor helt plötsligt. Jag har typ svarta fingrar så alla blommor dör bara jag kommer in i samma rum som dom .Eller så är det helt enkelt så att jag har en plågsamt dålig andedräkt. Då skulle det uppskattas lite "heads up" från nån!! (Känn dig träffad) Förra året köpte vi en blommlåda och satte ute på förådsväggen och där lyckades jag hålla blommorna vid liv hela sommaren. Och det känns så mycket hemtrevligare att komma hem till också. Nu är jag oerhört sugen på att införskaffa mig två stora krukor att plantera i. En på framsidan och en på baksidan. Problemet är att jag inte ens vet om jag kommer att ha råd att ta ut nån lön nästa månad och tyvärr kostar blommor lite.... =( Jag har iaf köpt lite blommor att ha inne så länge. Och så får jag väl ta och fylla den blommlådan som jag har också innan jag går in på dom nya. Vi har bestämt oss för att bygga om altanerna i sommars å pengarna bara rullar. Och köket väntas nu i veckan (eller inte, man vet ju hur det är med hantverkare)

Cissi fyllde 25år idag. Så Tuvisen och jag gick på 25 års kalas. Mysigt värre. Cissis kille är en riktig rocker med hela det svarta hår kittet ni vet. Och så var det en till kille som såg ungefär likadan ut som kom samtidigt som oss. Cissi lurade i Tuva att dom var sjörövare. Vi tjejer placerade oss i köket medans piraterna hade intagit soffan i vardagsrummet. Tuva tycket att det var hemska spännade att springa och smyga på sjörövarna, tills det kom en till "sån där" Då drog Cissi på lite mer med sitt pirat snack och Tuva blev livrädd och gömde sig bakom mig. Haha! Jag har varit på rockklubb dit dom här grabbsen brukar gå. Och bortsett fran en och annat borkapenis blottande så var det lugnt och sansat hela kvällen och en otroligt mysigt stämning där alla pratade med alla. Så jag var då rakt inte rädd. (eftersom nu alla killarna hade tjejer, man vet ju aldrig när "sånna där" drar ner brallorna....)

Fina födelsedagsbarnet! Cissis kille Piraten Peo hade gjort den så gullig tårta åt henne i present....åååhhh...!

Kommentarer
Linnéa

Åhhh, jag kan inte annat än hålla med om såna där förbannade rondellmarodörer! Det är tur att det finns såna som oss, som vet hur man gör och vad som är rätt och vad som är fel :)

Jag längtar som attans till lördag ska du veta! Till fredag med för den delen för då får jag ju träffa dig för jag har en satansvecka nu som kommer vara över på fredag!

PUSS PUSS

2009-05-05 14:53:47



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0