Sista April


Vilken härlig valborgmässoafton vi fick igår! Härligt väder, god mat och dryck, trevligt besök och massa bus! Jag jobbade lite på förmiddagen och sen när vi kom hem satte vi igång med storstädningen igen. Ojojoj va tidskrävande det är med städning. Vi höll på precis hela dagen ända tills Cissi kom. Men fint blev det! Huset har nog aldrig varit så städat nån gång. Jag har givit som förslag att den som låter nånting ligga framme och skräpa ska få böta en 100 varje gång till en gemensam kassa som vi kan gör nånting roligt för sen. Och många hundringar kommer det bli! In med gratängen i ugnen och sätta fräs på grillen! Sen var det igång! Det va grillpremiär av fläskballe här hemma. Men vi har ju ätit grillat tidigare så det va väl inte riktigt så speciellt.
Sen gick vi till kasen och kikade lite. Ingen skräll att Tuva bara ville leka och inte alls var särskillt intresserad utav självaste elden. Som värmde så skönt. Cissi var nästan ännu värre med lekandet! Lektanten!

Cissi snurrade på nån sort snurra alldeles där alla vuxna stod och hade uppsikt över sina barn. Jag skrattade så jag grinade. Hon är tydligen grym på att hänga knäveck också. Haha!
Chips och dip väntade hemma. Tuva var glupsk som få och när hon trodde att chipsen började ta slut så delade hon v arje chips i tusen delar så att hon skulle få upp all dip. Konstigt att dom sa till oss på Bvc att vi måste vara försiktig med vad vi ger henne för hon är på gränsen till övervikt! Det är bara bullshit. Visst har hon en liten ölmage men inte är hon överviktig! Några öl senare ville det inte sluta rycka i dansbenen så Cissi och jag begav oss till city för lite utgång. Det blev Goya. Tänk att jag hamnade där igen....vidrigt ställe. Men vi hade väldigt roligt, den timme vi var där.

Jag såg färdigt Australia till slut iaf. Det är nu en av mina favorit filmer! I love it! Jag älskar filmer som utspelar sig i baktiden. Och så ska det ju självklart finnas en portion Löööve. Och dessutom i den här filmen var det mystiska magiska indianer(eller vad dom nu var), vackert landskap och världens gulligaste unge. Som pratade hur gulligt som helst. "me belong nowhere" Skitaste bra film! Fem getingar av fem är mitt betyg!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0