ny dag, nya tag

Hörde precis att Reidar och Josefin fick en till liten bebis kille igår. Grattis till den söta lilla familjen. När jag var gravid med Tuva så pratade Josefin ofta om att hon också så gärna skulle vilja bli gravid igen. Tror att Link bara var sex månader när dom började försöka bli gravida igen. Nu är Link 6 år, så det tog sin tid. Men var nog värt mödan!
Link 2006
Idag har jag varit på mitt allra sämta humör. Jag bara KAN inte komma över det där med jobbet och tävlingen. Hur kan man få två cp svar samma vecka. Allvarligt. Jag vet att jag är löjlig som ältar men vafan! Det där jobbet var ju mitt och den där biljetten till las vegas stog det ju mitt och Ansos namn på!Jag blir tokig!!!Jag tycker själv att jag är hemsk när jag är på det här fräsliga humöret och dessutom så känner jag ju inte ens människorna som måste utstå det. Det va ju en annan femma när jag jobbade med tjejer som kännde mig  och visste att jag har taskigt humör och taskig attityd. Inte nog med att dom stackarna på nya jobbet måste stå ut med nån som är ärlig och säger vad hon tycker hela dagarna (även när det är möjligt att nån kan ta illa upp) så får dom dessutom se vilken otroligt dålig förlorare jag är också. Nä shpe up nu Therese för f-n!

Tanken slog mig faktiskt idag att jag skulle ju faktiskt kunna bli lärare ändå! Jag tror helt ärligt att det är ett jobb som skulle passa mig. Jag är bara rädd för att jag kommer sakna klipperiet för mycket. Men man vet ju aldrig, det kanske kan ordna sig så att man får lite av varje.

Igår när jag skulle sova kunde jag inte låta bli att tänka på hur tomt det kändes att när jag skulle gå till jobbet på morgonen efter så skulle jag inte få retas med Cissi eller höra Sofies gulliga "jaaaaaaaaaa", och inte kunna lite på att ha Stinas expertis i närheten. Det är tygre än jag nånsin hade kunnat tro. Jag trivs bra på nya jobbet, det är inte det. Men jag är van vid att ha mina vänner runt mig hela dagarna och så har jag alltid vetat var dom stått i frisöryrkesmässigheten. Nu har jag ingen aning om dom som jag jobbar med. Kan ite direkt säga om dom är duktiga eller inte för det har jag inte en aning om. Jag bara går till jobbet och ÄR. Simpelt. Känns som det är vad jag orkar med för tillfället. Har ingen större lust att ge mig in på en massa nya realtioner osv just nu. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite ledsen heller. Tur att jag har så underbara kunder som har följt med mig! Vad gjorde jag utan dom! Och alla dom som har följt med är ju trogna stammisar som har gått till mig i många år så jag känner dom väl. Så egentligen kan jag inte klaga över att jag inte känner nån. Dom gjorde sitt idag iaf, kunderna, dom botade min surhet och gjorde mig sprudlande glad! Härligt! Slutet gott allting gott.

Tack fina Ingela och Linnea för barnvaktshjälpen idag! Änglar!

Kommentarer
Sofie

Hjärtat!!! bamsekrama om Haha "jjjjjaaaaaaa" ;) Kunde inte låta bli att le mitt i allt ditt ledsna när du skrev så sötnos!! Ja gumman!! Det var verkligen JÄTTE nära att du skulle börja jobba som lärare.. gud så häftigt och skrämmande och allt det där! Och tävlingen.. ja nog är det konstigt allt.. ditt bidrag var ju skitnyggt!! Men man vet ju aldrig vilka det är som bedömer och ska tycka och tänka.. det var kanske miljoner snyggingar med! ;) Jag förstår hur du menar när du skriver att du trivs på nya jobbet men att du är van att vara med världens bästa ;) Hihi nerå skämt och sido.. när jag slutade på backmans och började plugga till frisör var jag överlycklig!! Äntligen skulle jag slippa "packmans" och få hålla på med min dröm!! Ser mig själv som social och utåtriktad och såg fram emot att få träffa en massa nya människor.. men den första tiden med de nya människorna blev inte som jag tänkt.. jag tyckte det var jobbigt faktiskt.. kommer ihåg att jag kom hem och grät ibland! Det var absolut inget fel på människorna! Jätte gulliga.. men jag kände mig inte som mig själv.. du vet "babbelsofie" jag hade inte ett ord att säga till någon.. !! Längtade plötsligt tillbaka till det där "packmans" igen och få vara bland mina vänner!! För så hade jag ju alltid jobbat, med mina vänner, även om jobbet inte var roligt alls så var ju arbetskamraterna det! Men det blev ju jätte bra tillslut med mina nya kollegor! =) Och ännu bättre sen med er! Men ni är ju så underbara! =) Puss puss stumpeliplumpan!!!

2009-06-10 16:11:09
URL: http://www.sofiesida.blogspot.com
therese

jävla tävlingsbidrag!

2009-06-10 20:09:57



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0