En hemlis

Nä nu kan jag inte hålla min "hemlis" längre. Det är egentlgen ingen hemlis men jag ville inte prata om det förän det var klart hur utgången skulle bli. Men nu behöver jag lätta på trycket i tanketunnan innan den spricker!
Jag har sökt ett jobb som frisörlärare på John Bauer Gymnasiet här i Gävle. Jag har velat bli frisörlärare ända sedan jag gick frisöutbildningen. Och nu tog jag steget och kontaktade dom. Det visade sig att dom behövde en ny lärare till hösten och jag blev då en av kandidaterna. Jag fick åka dit och träffa dom andra två frisörlärarna men kände inte som det gick så bra så jag lade ner tankarna på det. Förra veckan ringde dom och ville att jag skulle komma på intervju. Fick sitta med en av frisörlärarna och en rektor i två timmar. Det kändes som det gick hur bra som helst och jag kände mig riktigt säker på att jag hade fått jobbet. Dom lovade att ringa den här veckan eller nästa. Idag ringde dom! Och sa att dom inte kunde bestämma sig, det står mellan mig och en annan tjej (som jag irriterande nog inte har en aning om vem det är) Då kände jag bara hur luften gick ur mig. Har  varit så glad sen jag varit där. Och sugen på att börja med en ny utmaning. Nu känns det tugnt! Dom ville ringa en referens och jag gav dom nummret till Stina. Jag har pratat med Stina och hon gjorde allt hon kunde för att dom ska välja mig. Hon hade gått på som en försäljare =) Jag vill verkligen ha det här jobbet men väntan på svar är outhärdligt jobbigt! Samtidigt så trivs jag otroligt bra på mitt nya jobb så det går egentligen ingen nöd på mig. Men det känns som om den här chansen glider ur händerna på mig så kommer jag nog kanske inte försöka igen. Men men, livet är fullt av motgångar.

Köket börjar ta form men än är det inte färdigt på långa vägar! Skåpen och luckorna är uppe. Imorn kommer en snickare som ska byta ut gipsskivan i väggen så att nån kan kaste upp kaklet sen. Får se hur långdraget det blir. Tänkte att jag skulle vänta med bilderna tills det åtminstonde ser lite mer färdigt ut.

Kan lägga ut bilder på Tuvas hypade utemöbler istället. Som jag har slitet. Men dom används flitigt ska ni veta!!
FÖRE
EFTER

Kommentarer
Anonym

Vad fina möblerna blev stumpan! Tänk vad häftigt gumman! Du är ju faktiskt jätte nära att äntligen få bli lärare, det står ju mellan dig och bara EN annan, tänk vad många det säkert var ifrån början! Du är ju bäst det är klart du får jobbet! ;) Men jag förstår ju vad du menar.. skitjobbigt med väntan och att vara så nära!!! Men gud så häftigt gumman och skitkul! Puss puss!!

2009-06-02 09:50:00
Sandrine

Åh, vad kul. Jag håller tummarna och hoppas, hoppas, hoppas för dig! puss puss

2009-06-02 10:45:55
URL: http://sandrine.blogg.se/
Linnéa

Du är ju bäst Therese så jag håller på dig!! Hoppas hoppas! Inte nog med det så har du ju fixat urfina möbler till Tuvisen!! Jag vill också ha såna!

Puss puss

2009-06-02 13:39:05
Erik

syrran det där fixar du inga problem. jag tror på dig :)

2009-06-02 18:25:38
URL: http://jnss.blogg.se/
linda

håller tummarna för ditt jobb, håller du tummarna för mitt? :D

2009-06-02 22:46:28
URL: http://linda-bloggar.blogspot.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0