Dr BenDover

Läkartid imorse. Kändes otroligt bra. Fick en toppen läkare som verkligen lyssnade och gjorde en grundlig undersökning. Han skickade en remiss till öron och en till ögon så hon kan få kolla syn och hörsel.Sen satte han igång att böja och bända på leder och slå på reflexer. Tuva fick springa lite fram och tillbaka och göra lite hopp test. Han säger att hon har minskad muskelaktivitet i nedre ryggen och benen. Det ska väl vara därför som hon är så klumig och inte hänger med riktigt. Han skickade en remiss till en sjukgymnast som ska kolla upp det där lite nogrannare och förhoppningsvis går det att behandla. Men dom tog även blodprover som skulle kolla om det fanns några tecken på muskelsjukdommar. Vi hoppas förståss att dom inte visar nånting!! Det känns otroligt skönt att det var nån som tog tag i det här. Jag har varit väldigt orolig över hennes sätt att röra sig och det känns skönt nu att ha fått det bekräftat att det inte ser riktigt bra ut. Inte för att jag vill att det inte ska vara bra men jag vill hjälpa henne om det går!  Så nu rullar det på.
Imorgon bitti ska vi träffa talpedagogen som Tuva träffar på dagis. Och så ska vi få lite tips och råd vad vi kan göra. Har redan hört av dagispersonalen att hon har börjat amvända lite teckenspråk med Tuva som hon snappat upp direkr. Det gäller tydligen att göra det så roligt som möjligt för henne genom att leka fram talet och då kan ju teckenspråk vara perfekt. Ska bli otroligt intressant att höra vad hon har att säga!


Nu börjar köket ta form! Det finns äntligen rinnande vatten igen! Jippie! Slipper diska i handfatet på toaletten. 
Imorgon ska jag sätta i löshår och se ut som en riktig bimbo. Jag längtar!! Och sen blir det alkohol på Freddes kalas. Ser fram emot en redig fylla. 

Cissi óch Stina från Popp i Topp fick idag veta att deras bidrag till tävling hade blivit vidare skickade till slutgiltig bedömning i Tyskland. Jätteroligt för dom. Men jag kan inte låta bli att dra fram surläppen och tjura. Det måste vara så att dom inte har hunnit ringa alla som det gäller, för mitt bidrag SKA vinna!! Jag har ju för 17gubbar nästan packat väskan till vegas. Och att inte ens gå till dom 5 bästa, nej det vägrar jag helt enkelt! Är det här min otursvecka eller vad?!?! Nä, dom ringer nog imorgon. Annars.....man kan ju bara ta ett visst antal nederlag i veckan och det känns som jag redan har fått mitt. 

I helgen kan man gå på Tigerjakt i Gävle. Väldigt spännande förstår ni. Man skulle kunna tro att Mora Träsk är på besök. Men icke sa nicke. Det är nämligen så att våran landshövdings dotter ska gifta sig i slottet på lördag. Och för alla som inte vet det (te.x jag, för några timmar sedan) så är den andra dottern gift med Tiger Woods. Vilket gör att alla förväntar sig att han ska infinna sig på bröllopet. Och då ska folk samlas i slottsparken för att få se en skymt av honom. Löjligt! jag har en liten idé där jag tänkte klä ut mig i en galen utstyrsel och locka mitt hår till afro, kasta en bandspelare på ena axeln och spela just Mora Träsks låt tigerjakt där i parken. Vem vet, jag kanske kan dra igång värsta grejen där. Och alla ni som träffat mig full....ni kan säkert se det framför er! En säker succe helt enkelt....

Nu ska jag nog titta på Jumper. Jag är ju kär i den killen, så då kommer jag må mycket bättre!
mumma =)
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0