Semestern är nästan över....

Idag har vi varit och köpt tapeter till köket. Jag tänkte faktiskt att jag ska försöka att sätta upp dom själv. Officiellt heter det att "vi" ska försöka men jag känner min kille jag. Han kommer att helt plötsligt ha försvunnit från jordens yta så fort jag har vänt ryggen till. Men det gör inget, så länge han inte klagar på resultatet. Det ska bli roligt tycker jag! Och himla roligt att se hur det blir. Vi hade två tapeter som vi valde mellan och Fredde fick faktiskt det slutgiltiga beslutet, jag kunde inte välja mellan dom. Tyckte att båda var lika fina. Boråstapeter anna 8599. Det här var den enda bilden jag kunde hitta.


Idag har jag börjat jobba igen. Fast bara eftermiddagar, i två veckor till nu. Och det känns faktiskt ganska skönt. Det är ju så roligt att jobba! Innan jobbet följde jag och Tuva med Mamma Boje till Sandviken där dom skulle inhandla present till mig =) Jag samlar på en servis som vi bara kan hitta där i sandviken. Dessutom brukar den alltid vara slut så att man måste beställa. Idag hade hon en kopp med tillhörande fat och en assiett som inte var förbeställda. Så mamma kunde ju köpa sin present, värre blir det om nån annan ska handla. Dom hade 3 månaders leveranstid på kopparna. Iofs så blir jag glad även om jag får vänta, men det känns ju kanske lite tråkigt att komma med ett sånt besked till nån som fyller år. =)
På tis smäller det, då blir jag gammal.
Sen tog vi en liten raggarrunda runt Hedesunda trakten i skogarna där och kikade på tänkbara ställen att ha stuga på, och kanske ha turen att se en till salu skylt. Vilket vi inte gjorde. Däremot hittade vi ett underbart ställe alldeles vi Dalaälven som skulle vara perfekt! Tyvärr var ingen av stugorna till salu. Hade lust att gå in och knacka på där det såg ut att bo gammlingar och fråga om dom kanske skulle kunna tänka sig att sälja till oss när dom började på att dö.....så kan man kanske inte göra?!?! Kändes inte riktigt rätt iaf. Boje lovade att nästa regninga dag så ska vi ta en till sväng åt ockelbo hållet och vidare. Spännade!

Vi åkte och våldgästade Adde och Madde efter jag jobbat färdigt. Satt och stirrade på dom medans dom åt, stackarna. Vi hade så tråkigt och visste inte vad annat vi kunde hitta på. Dom bokade en resa, 2 veckor till Kreta. Och så visade det sig att dom ska flyga från Skavsta den 30 Juli 21,45 och vi flyger från Skavsta 30 Juli 21,40. Sammanträffande! Vi ska ju åka till London som förmodligen är jättekallt och dom till värmen. Men då kan vi ju vinka av dom när dom ska vara borta så länge =) Trevligt




















Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0