Parken Eskilstuna Zoo

Inatt klampade det i trappan kl 02.15 och så hörde man "mam mam pap pap, mamma pappa mamma....?!?" Tuva var klarvaken och vägrade att ens ligga ner i våran säng. Annars brukar hon kunna somna om ,men så var självklart inte fallet just idag när vi hade en tid att passa. Jaha, det var bara att gå ner i vardagsrummet och sätta på Nils Karlsson Pyssling det. Och inte ska ni tro att jag fick vila heller. Nej då pickade hon och ruskade på mig. Väckarklockan var ställd på 6 men vi skulle inte åka förän 8 så jag satt hela natten och längtade tills Fredde s´kulle gå upp när klockan ringde så jag fick lägga mig en timme. Han fick sova eftersom han skulle köra. Vi kom iaf iväg 8 som sagt och jag var oförskämt pigg. Vi skulle hämta Niklas 8.10 men det visade sig att han var bakfull och inte hörde klockan. Så efter att jag hade ringt till mobilen 10 ggr och ringt på dörrklockan och skrikit i brevinkastet i en kvart så tänkte jag ge upp. När jag kom ut på gatan såg jag att fönstret var öppet så jag provade att skirka in där. Och äntligen vaknade han. Vi kom iväg 8.45 *suck*
Vi mötte upp mamma och Boje ute vid macken utanför Hedesunda.


Väl vid parken var det Niklas som var barnet i sällskapet. Tuva och jag var ju helt döda eftersom vi sovit så lite så våran start blev lite seg. Men när tuva väl sett den vita tigern och Niklas entusiasm så var hon helt galen också. Hon kunde inte alls tänka sig vara med  nån annan än Niklas heller, hans barnsliga lycka smittade av sig. Vi såg tigrar och lejon och alla dess möjliga olika stora kattdjur. Niklas smiskade en flodhäst på baken, tyvärr hann jag aldrig filma det. Den rackaren hade tänder som en valross vilket han såg efteråt.....typiskt honom. Han matade en surikat med ett tuggummi....undra på att Tuva gillade att leka med honom. Vi har kort från den här parken från när vi var små och fantomen lyfte upp Niklas, så han såg fram emot en återförening.... Vi lekte i fantomen land och så gick vi in i fantomengrottan och skulle leta honom, men han var inte där. Niklas började rota runt där inne och när han upptäckte att skatten och alla böcker osv var fejk bestämmde han sig för att Fantomen också är fejk =) Vi träffade på honom senare på dagen och knäppte kort med honom iaf, och Tuv gav honom en kram. Fast jag vet att hon inte har en aning om vem han är! Vi gick till lilla zoo. Där fick vi gå in till getterna, men hos getterna i Furuvik är det mycket bättre. Tuva blev stångad av en get som inte ville ha gräset som hon försökte tvinga ´på den. Men det gick bra. En get var galen och stod och skrek och va så otroligt ful att Niklas och jag skrattade så tårarna sprutade. Jag har filmat men har tyvärr inte kommit på hur man lägger upp en filmsnutt här än. Sen gick vi förbi minigrisarna, världens sötaste. Niklas stoppade fingret i trynet på grisen och grep sen tap i trynet....konstigt att han inte blev biten den galningen.



Sen var det karusell time. Niklas och Tuva åkte en massa karuseller medans vi andra tog lite lotter och spelade på olika hjul. Fredde vann två gigantiska basketbollar. Mamma vann en liten tigernalle, niklas vann en lysande taggig boll och Boje vann lite godis. Själv var man den enda som inte vann nåt, skräll. NÄ! Tuva vann till och med, hon drog i ett snöre =)


Det här har varit en toppen dag! Man blir påmind om att allting är så mycket roligare sen man fick barn, och sen skadar det ju inte att ha med vuxna, galna barn heller =) Men nu är vi helt slut och jag längtar till sängen! Ska ta en kokhet dusch först bara.
 

Kommentarer
Louise

ni verkar ha haft en rolig dag =) Synd på eran brist på sömn bara..

2009-07-07 13:00:42
URL: http://lollo83.blogg.se/
niklas

tack för en grymt rolig dag :D och att du drog upp mej haha.

2009-07-07 20:09:57



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0