Long time no see

Nu har jag inte skrivit på länge, har haft fullt upp. Det blir ju så när man är ledig. Det konstiga med att vara ledig är att dagarna inte räcker till. Knepigt knepigt.

Köket är nästan klart nu. Nu är det bara spisfläkten, belysningen och nya gardiner som saknas. Den som väntar på nåt gott....ni får vänta med bild tills det är klart. Det är ju inge roligt att visa halvfärdigt.

Helgen har spenderats ute i Gräsbäcken med mycket regn och mys. På fredagskvällen begav jag och Boje oss ut i skogen för att plocka svamp. En av mina favorit sysselsättningar by the way. Tyvärr tycker jag inte om svampen, men att plocka den, rensa den och förvälla den är rikigt fint för kropp och själ. Det är ett riktigt svampår så hela partier i skogen var helt gula, härligt. Tyvärr så är det ruggigt mycket mygg ute i hedesunda skogarna så vi blev typ uppätna. Jag hade regnjacka med huvan uppdragen och hopsnörd för att inte bli så himla biten.Det hjälpte ganska bra men då blev jag drypande i svett i stället. Regnjackor andas nämligen inte så bra =) Vi stog bara ut i 20 min. Men på den tiden hittade vi mycket svamp så det räckte. Mina händer hade böldpest sen hela helgen av alla myggbett.

Lördagen var regnig så då åkte vi på stugsightseing. 4,5 timme var vi borta. Vi bara åkte runt och tittade på olika stugområden i Ockelbo, Årsunda, Järbo. Vi såg en del fint men ingen stuga som var till salu som jag ville ha. Jag tyckte att det var mysigt vid gammelfäbodarna i Ockelbo. Sen fanns det ett litet ställe en bit från Hedesunda där stugorna låg och blickade ut över dalälven som var jättefint. Där fanns bara en gata och det var en återvändsgrändsgata så det var ingen genomfart där. Toppenfint. Men men,inget till salu.

På söndagen tog i en skogprommenad och plockade hallon och blåbär som jag ska använda till en paj imorgon när jag fyller år. Jag är inte så förtjust i tårta så det känndes som paj skulle passa bättre. Det är nästan ingen som kommer iaf så det känns inte så viktigt. Så länge man har nåt att bjuda på. Tänkte att Tuva och jag ska göra chokladbollar imorrn också.


Idag har Tuva, jag och Linnea varit och hälsat på Mickan, Jim och Wilma ute i deras stuga. åååhhh va mysigt. Idag fick både jag och Linnea hålla. Hon är världens sötaste! hon har världens sötaste långsmala ben som är så smala att man tror att dom ska gå av. Gullunge. Jag har bytt en bajsblöja också, till och med det var mysigt. Det var lika hemskt den här gången också att åka hem. Hade kunnat stanna hur länge som helst. Tuva verkade tycka att hon var söt och ville bädda ner henne och pussa och klappa på henne. Tyvärr så förstår hon ju inte att man måste vara försiktig men det gick bra ändå. Jag hittade en Fästing i Tuvas nacke när vi var där. Den måste hon ha fått när vi plockade hallon och blåbär. Linnea och Jim hjälpte till så att vi fick bort den vidriga lilla rackaren. Jag hatar sånna där kryp!!



Sågpå webbisarna att Stina fick barn i fredags. 24Juli. Hon fick en liten flicka som ska heta Mira. Jag tyckte att hon liknade Stina på munnen. Längtar tills jag får träffa henne också. Skrev till Stina igår och grattade och skrev att hon gärna fick ringa när hon kände sig redo så man får veta hur allting gick. Hon skrev att hon skulle ringa idag men hon måste ha glömt. Man har ju så fullt upp när man är nybliven förälder så det är inte direkt konstigt. Jag är ju bara så himla nyfiken. Det här är ju det bästa jag vet, skulle vilja att alla mina kompisar kunde få barn =)

Kommentarer
Idooooo

Grattis igen! Åhh, paj, det borde ju jag komma på..! Håller helt & fullt med dig, det är plockningen som är mysig. Äta skiten får någon annan göra ;)

2009-07-28 11:00:17
URL: http://idooooo.bloggagratis.se
Louise

oj va lik du var din mor på kortet då du håller i bebisen!

Tuva är så söt.

2009-07-30 12:38:57
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0