Graviditetsvecka 29


Redan v 29. Oj va det rullar på. Jag har gått upp 10 kg. Yiakes. Men enligt barnmorskan bara 6kg. Men från v 0 till inskrivningen gick jag upp 4kg. Så i min agenda är det 10 nu...fatso...
Det känns att bebisen har mindre och mindre svängrum därinne. Det blir större och segare rörelser där inne. Och så har den mera kraf i sparkar och slag. Ibland får man sig en kick så att det nästan är omöjligt att hålla igen både nr1 och nr2. Blöja nästa? Blä. Sova är inte heller det lättaste nu. På rygg så får jag andnöd och dessutom så blir bebisen galen och typ sparkar sönder mina revben. Och på sidan gör det ont i mina fogar. Får nog kanske ta efter Nina och börja sova sittandes snart. Det gjorde hon med båda sina barn.

Har haft ett riktigt elände med värken på slutet och idag kan jag nästan svära på att det håller på att växa ut en svans vid svanskotan. Det gör oooont där för varje liten minirörelse som jag gör. Har varit på akupunktur idag. Hoppas det tänker ge lite smärtlindring snart. Eller är det kanske grisjukan som är på insprång? Knorr knorr

Fredde kom hem och såg ut som liemannen inatt. Han ringde innan och varnade mig. Han hade tydligen brottats på lek med nån och fått ett jack i pannan. Jag tänkte att det var nog ljug, hade han bråkat? Då höll jag på att skratta ihjäl mig. Ni som känner Fredde kanske kan se det roliga i honom som slagskämpe =) Haha, det kommer nog inte hända i den här världen. Han har iaf ruggig ångest idag när han ska visa sig så där på jobbet. Och vad ska mamma säga....ack ack ack


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0