För trångt

Igårkväll hade jag en enormt "svälld" mage. Svälld(fylld) med bebis. I sittande position så gjorde edt så himla ont. Ont i tarmar? Ont i revben? ont i livmodern? Va 17 gubbar var det som gjorde så ont? Det känns som om bebben ligger inne mittt ibland allt det där och inte i alls det där putande som står ut från min kropp. Jag är helt säker på att Tuva låg ute i det utåtstående, och det var mycket skönare. Töjbarare.
Hur ska den lilla krabaten få plats när den blir ännu större? Den växer ju ganska mycket varje vecka nu. Man får hoppas att den kanske förflyttar sig ut till "utlandet" där skinnet kan spännas ut. Det känns inte som om revbenen tänker ge plats åt mera bebis.

Tuva och jag ska fira början av nya året ute i Gräsbäcken. Jag är inte alls nån nyårsmänniska. Tycker inte det känns så speciellt. Jag tänker faktiskt inte ens ta med mig några "finkläder" ut dit. Jag kanske rentutav sitter i mina senapsgula långkalsonger med hål emellan benen och småfiser lite...
Fredde ska jobba han. Duktiga han.

Jag ringde försäkringskassan idag. Jag var extremt trevlig och inte alls surig. Jag ville bara fråga om dom hade nån tidsgräns för hur lång tid en sån här utredning kan ta. Det skulle visst helst vara klart inom 30 dagar...jahaaa...det är över 60 dagar sen jag skickade in mina papper. Jag fick några sura muttranden till svar. Fattade inte alls om det skulle hända nåt mer nu eller inte. Men den som väntar på nåt gott väntar tydligen aldrig för länge säger dom...

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0