Sommar och sol och kort tajt kjol!

                                             
Går det ens att begripa att jag stog där för två månader sen och tog den här bilden. Fattar ni!?! Jag var DÄR! Jag vill vara där nu....=( Sommaren närmar sig med stormsteg och den kan inte komma en endaste dag för tidigt!Jag känner även att jag sitter i en toppen sits den här sommaren. Eftersom jag nu får mina semesterpengar ifrån poppitopp och så har jag en massa barndagar som jag kan ta ut. Så ledig det tänker jag då vara. Och inte alls dom skitveckor som jag hade blivit tilldelad på Popp i Topp! Ett litet sorgestråk i allt sommarlängtande är att vi inte har nån vinterresa planerad för vintern 09/10. Vi som har varit iväg 3 år i rad. Jag som HATAR snö och kallt tycker att det är alldeles underbart att åka då, Men vi hade tänkt att vi skulle försöka ha råd att åka med mamma när hon fyller 50 i maj. Så det får bli då i stället!

Ikväll var det inte direkt roligt med tandborstningen här hemma. Ca 1 timmes brottningsmatch med en helt GALEN unge som skrek och bet ihop med käkarna och ålade sig som en mask. Det är helt otroligt hur hon helt plötsligt kan ha kroppen vänd ner med magen mot golvet medans jag blåhåller i ansiktet upp mot taket. Att hon inte bryter nacken! Jag gjorde iaf klart för henne att ifall hon beter sig sådär imorgon så tar jag av henne nappen och så är det adjöss med den! Och för att understryka detta tog jag av henne den en stund idag. Men måtte gud eller nåt annat mäktigt göra mig stark nog att stå ut med gråten tills hon somnar av utmattningen, det kommer då rakt inte bli en lätt kamp! Hon har inte direkt fått Freddes beskedliga humör utan sin mors explosiva envishet.....tänk att man inte får välja vad dom ska ärva!

I morgon bitti bär det av till bvc för att få hjälp med talet. Så hoppas vi där få en remiss så vi får gå till en logoped sen. Det ska ju vara så långa köer dit så det är bäst att vara ute i tid. Sen tänkte vi faktiskt att vi skulle ta en smygarrunda ut och kika på stugan som vi är intresserade av. Tyvärr så fick vi ingen visning utav den i morgon för mäklaren var upptagen . Så det är en visning inbokad nästa vecka. Men då tänkte vi smyga runt i buskagen imorgon och kolla läget lite. Hihi. Smygarn!

Jag älskar min nya iphone! Nästan så jag skulle kunna sova med den inatt! Rekommenderar er att prova en, då är du fast! Har varit på kalas ikväll. Storebror Niklas fyllde 28. Han vill inte bli firad. Har han aldrig velat men idag fick vi faktiskt komma och fika lite och så fick han ett strykjärn av mamma. (man brukar inte få köpa presenter så det var sensation)Det var mysigt, synd bara att lillebrodern är så långt borta! Åh! Nu plingar det i köket, vet ni vad det betyder....att jag har fått ett mail! Jag säger bara....Iphone....mmmmm!

Nä nu tänkte jag faktiskt gå och knoppa tidigt! Sen jag blivit av med mitt tv-spels och serie beroende så har jag fått mera sömn om nätterna vilket verkar leda mig in i en ond cirkel där jag vill ha ÄNNU mera sömn.....kan det va möjligt?!? Förr sov jag mellan 4-6 timmar och då brukade jag vara dötrött mellan 18-21 och sen var jag pigg resten av dygnet. Nu sover jag mellan 8-10 timmar och är trött precis hela tiden. Nä om man skulle ta tag i det där med tvspelandet och serietittandet igen kanske....=) Haha.
Na natt!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0