Nya tider

Ja men då så! Vilken otroligt händelserik vecka! I måndags trodde jag att den skulle bli som vilken annan som helst med undantag av att det var personalmöte på mån. Och efter några drastiska timmar på morgonen innan mötet på tisdagen så gick jag in på mötet med lite luddigt omdöme. Och va gör jag då....när inte huvudet är på skaft. Jag säger helt enkelt upp mig med omedelbar verkar fast jag inte alls hade tänkt det. Utan tanke på framtiden. Smart tjej. Men imorn börjar jag på nya jobbet och jag har inte kännt mig så glad och pigg på minst ett år. Jag inser nu att den svarta dimman som man har klivit in i varje dag man har kommit till jobbet var tjockare än vad jag nånsin kunde ha föreställt mig!
 



Så alla glada. Nu får ni helt enkelt ta och pallra er till Hairhouse för att sponsra mitt levene! Annars kommer jag och brottar ner er helt enkelt!

Jag har faktiskt en fullbokad dag imorgon och det är jag ruggigt nöjd med! Jag hade ju inte direkt planerat att säga upp mig så jag hade inte direkt förberett mig med att memorera mina kunders namn och så. Och nu blir jag galen av att hälften av alla kunder som jag kan komma på kommer jag bara ihåg utseédet och inte namnet. *argh* Men dom som jag faktiskt kommer ihåg namnen på har jag skrivit små prydliga vykort till idag där jag berättar vart jag tagit vägen och bjuder in dom dit. Hoppas det funkar. Men när jag gick till banken idag träffade jag faktisk tre kunder som jag kunde informera, så har jag lite att göra kan jag ju alltid knalla runt på stan =)

Idaghar jag varit och träffat Anna och lilla sötnosen Albin. ÅÅÅHHH min bebisnerv spricker snart! Men men, med ett nytt jobb på g så får man ta fram kondompaketet och hålla sig till planen. Det blir inga barn gjorda här inom en snar framtid! Det ska gudarna veta. Fredde var genast snabb med att inlägga eller aldrig...men tji fick han. Han skulle väl ha sett till att inte skaffa en så ung och barnkär tjej då! Än har jag många år på mig innan min livmoder börjar ge upp. Synd på Tuva bara som får vara så själv. Man kan ju tycka att vissa andra skulle kunna avla fram en kusin till henne. Men det är så lätt att gömma sig bakom icke existerande husköp....*murf*




På söndag blir en spännande dag också! Då ska jag först på morgonen träffa två gamla klasskompisar från frisörlinjen. Den ena tjejen har jag inte träffat på 7 år. Och nu, två barn senare, ska vi äntligen ses. Ska bli riktigt spännande. Ska ta med Tuva så hon får leka av sig lite också. Och sen på eftermiddagen ska vi äntligen få träffa Nicke och Emis tvillingar, och Anton. Han måste ju vara hur stor som helst nu. Tror jag träffade honom när han var 1 ½ och nu är han över 2. Det värsta är att ag kommer få mindre värdeskomplex. Sist vi träffade honom pratade han flytande och kunde räkna till 16. Tuva kan ju iaf säga mamma och pappa......*suck*  Jaja,det ska bli spännande att höra hur det går för dom med alla sina barn....jag skulle inte vilja vara i deras skor. Men är det nån som klarar det så är det definitivt dom!

Nä ni blir det ilfart till sjukan! Tuvisen skriker som en stucken gris och försöker stoppa snuttisen i örat! Solklart fall av öroninflammation!

Kommentarer
Madde

Antar att det är oss du syftar på...eller?!

2009-04-17 10:50:02
Linnéa

Ja vad roligt med nytt jobb och allt :) Synd bara på barnen, hade hoppats du kunde skaffa fram en till liten sötnos för mig att leka med! Jag bättrar mig med bloggandet nu iaf! Puss på dej :)

2009-04-17 14:02:53
URL: http://linneamattsson.webblogg.se/
little bro

härligt att höra att det är gräs och gröna skogar för dig syster det är det här med. men men niklas fixar det där så att tuvisen inte behöver vara ensam. jag är ju ändå minst så pressen ligger ju inte på mig ;) hare gött

2009-04-17 17:13:09
URL: http://jnss.blogg.se/
therese

Madde: JA!

Linnea: Bra där med ett inlägg till!

Erik: Nä pressen ligger inte pådig, den ligger på Madde!!

2009-04-17 21:01:39
Ida

Hej din gammla mök!

Fan vad jag ser fram emot dig & Hair House! Inge mera grönt hår & hästlugg nu inte ;) Men vart ligger det förresten?



Hur är det med Tuva & örat? Och snuttis för fan? Bli inklämd i ett barnöra måste vara lite traumatiskt!



KRAM

2009-04-18 13:05:08



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0