Matlistor är tråkigt!

Jordens tråkigaste vardagsuppgift! Skriva matlista för veckan. Varför kan den inte bara dyka upp med posten så man slipper känna ångest för att man aldrig har några nya förslag på tapeten?!? Jag har faktiskt börjat prenumerera på en mattidning för att få lite inspiration. Men ni ska inte tro att det blir någe roligare att skriva den där satans listan iaf!!

Jag har  nu återupptagt min gitarr karriär. Det är dags att knäcka nöten och klara att spela alla låtar på hard. En massa fester inplanerade och ifall att det skulle dyka upp en gitarr i sällskapet måste man ju vara förbered. Det är inte bara spriten som kan göra mig elak....även förluster brukar antända min ovanligt korta stubin. Då är det bara att se upp.

Tuva sitter och kikar på Ronja Rövardotter. Jag kommer ihåg att jag tyckte att scenen när Mattis rider i skogen och gråter var så hemsk när jag var liten. Hur tänker man egentligen som barn? Det är fullt av läskiga varelser i hela filmen och det  var när en vuxen karl grät som jag blev rädd.....Grådvärgar och vildvittror säger jag bara. Det är dom som ger mig kalla kårar nu....hugah! Min älskade lilla dotter har börjat med en ful ovana nyligen. Hon spottar hela tiden när vi är ute. Det passar sig inte alls för en fin dam som ni kanske vet. Men nu har jag hittat källan till detta primitiva beteende. Ronja....den skitungen. När jag tänker efter så finns det sånna där hemskingar som lär barn tok i nästan alla barnfilmer. Pippi hänger knäveck på typ 5e våningen ut för ett fönster, om man ska nämna en av hennes tok. Skrållan går i sylten och Madicken går balansgång på ett tak! Som sagt inget för barn. Emil ska vi inte ens prata om.

Jag har världens bästa jobb! Hade en toppendag på jobbet idag! Massa härliga kunder som förgyllde min dag med skvaller och skratt. Själva jobbet i sig är precis så roligt som man kan tro också. Alla människor borde få jobba med ett jobb som dom älskar att gå till varje morgon!

Dagens lista:

Favorit mat

1. Pepparstek med potatisklyftor
2. Grillad fläskfilé med potatisgratäng
3. Poterstek med hasselbackspotatis
4. Taccogratäng med grönsaker
5. Makaronilåda med bacon och grönsaker


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0