Härliga påsk

Den här påsken har verkligen varit toppen! Jag har hunnit med att träffa dom allra flesta och käraste vännerna. Det har varit mycket god mat och ännu mer öl.Och den underbara solen har värmt härligt! Jag känner mig riktig upptinad ända in i själen. Och dessutom ska jag vara ledig imorn också. Vilket lyx!
 
Den här dagen startade med en stor ängslan att bakfyllan skulla sätta in när som helst. Liggandes i sängen kände jag mig riktigt pigg och av gammal erfarenhet så vet jag att det brukar vara det värsta tänkbara!Då kommer det dubbelt upp så fort man kliver upp. Men icke sa nicke. Pigg som en lärka! Måset ju vara ett historiskt ögoblick!  Jag och min älskade lilla familj gick ut så Tuva fick leka av sig i lekparken medans Fredde och jag satt och solade på en bänk. Härligt härligt! Sen fick vi besök av Adde och Madde. Madde var i sämre skick än mig. Men det kan kanske bero på att jag drack vatten sista delen av kvällen. Och så den obligatoriska big mealen på det. Som jag för övrigt tappade på backen så jag åt pommes från gatan. Vem bryr sig!
Vi grillade lite korv på våran baksida och satt i solen och glassade. Hur härligt som helst. Kändes som en varm sommardag. Jag tappade även korven på altanen så det blev att äta därifrån idag. Lite skit härdar!
Några timmar senare var det grilldags hemma hos svärisarna. Gud så gott med grillat! Det kan man aldrig tröttna på.

Imorn blir det städdag här i huset så jag har ångest redan nu. Vill inte ens gå å lägga mig för då kommer det helvetet alldeles för fort. Men jag gört ändå!

Natti natti

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0