Chips och dip!

Halli hallå! Söndag söndag. Söndagar brukar för många inbringa en viss ångest inför morgondagen. Men inte för mig inte. Jag ser fram emot måndagen med ett litet leende på läpparna. Ska bli trevligt att sätta igång nästa veckas jobb å Hairhouse! Jag har faktiskt en hel del att göra nästa vecka även om det är långt ifrån fullt.


Med lite halvrisig mage och en stor rädsla för ett ev toabesök, begav jag och Tuva mig till min gamla klasskompis Lina imorse. Sandra (också en gammal frisörklasskompis) bodde där över helgen tillsammans med sin dotter Tin-tin. Jag har inte träffat Sandra på iaf 6 år. Så man kan ju tycka att det var dags =) Både hon och Lina är sig precis lika! Sandra är en sån tjej som säger precis vad hon tycker och tänker. Och när vi gick i skolan var det vissa som hade lite problem med det där. Jag bara ÄLSKADE det idag! Gud va härligt med en spontan människa som är helt ärlig och inte springer bakom ryggen på en. Hon påpekade genast Tuvas tänder "jaha och här har vi nån som suger på tutten" säger hon som om det vore hur självklart som helst. Vilket det faktiskt är! Tuvas tänder i överkäken står ut lite, typiska napptänder. Det är bara det att jag själv har blivit lite hemmablind på just den punkten. Men nu insåg jag att det faktiskt är dags att sluta med nappen om hon ska ha nån chans alls att slippa tandställning. Varför har ingen sagt det åt mig tidigare. Jag skulle behöva ha en kompis som Sandra i närheten helt enkelt! Lina är jäkligt skön hon också!



Sen bar det vidare till Freddes gammla barndomskompis Nicke och hans fru Emi. Dom fick tillökning i Nov 08. Ett underbart litet tvillingpar, Wilmer och Mina. Och sen tidigare har dom 2åriga Anton. Dom har haft det så himla tuft att få allting att gå ihop så dom har inte orkat träffa oss tidigare. Så idag blev det bebispremiär! Ååååhhhh va mysigt! Jag hade minst en i famnen precis hela besöket. Härligt. Å lilla Mina ser ut som Nasse, hur söt som helst! =) Anton är så imponerande också, pratar flytande och jag tror ta mej tusan inte att det finns nånting han inte kan säga. Dom är grymma som orkar ta sig egenom tre småttingar så där, men det låter som det har varit riktigt jobbigt! Dom tyckte att det började ordna upp sig nu men sa att dom mådde illa när dom tänkte tillbaka på hur det har varit i 5 månader.....hugah! Snälla låt mig slippa få tvillingar!!!

Fredde och jag har nu snubblat in på stugbranschen igen! Vi har varit sugen på stuga i två sommrar nu. Och idag satt vi och kikade lite och hittade en stuga som passar våra önskemål, och även prisklass. Vi vill ha en stuga som ligger lite avskilt så man kan gå ut i kalsongerna/trosorna på morgonen utan att nån står och skrattar när man kliver utanför dörren. Och så var toalett och dusch ett måste! Looking good iaf. Vi ska ta ett snack med mäklaren imorgon om ett ev besök! Kanske man kan slänga in ett riktigt sigenarbud.....Fredde säger att stugan har legat ute länge.

Nu: Sourcream & Union chips men dill och gräslök dipp. Mums! Och så blir det Yes man med Jim Carrey. Cya Later

Kommentarer
Louise

mysigt (och vuxet!) med sommarstuga :-)

2009-04-20 08:57:17
URL: http://lollo83.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0